cogito

Jesień jest specyficzna – zachwyca swoim pięknem, ale też powoduje, że masz ochotę siedzieć przed komputerem lub ukryć się pod kocem. Nie daj się jej! Naprawdę warto ruszyć się z kanapy!

Będziesz czuć się lepiej, mieć więcej energii. Będziesz lepiej sypiać i poprawisz swoją koncentrację. Wzrośnie Twoja odporność. Wzmocni się Twoje serce, a w Twoim mózgu powstaną nowe komórki, które na pewno przydadzą się na lekcjach. Istnieją badania, które pokazują, że regularny ruch wpływa na zwiększenie ilorazu inteligencji! No właśnie, ale co robić, aby przegonić jesienny marazm, poruszać się i jeszcze mieć z tego ubaw? Oto kilka wypróbowanych propozycji.

Park trampolin

Jeśli masz ochotę trochę poskakać, a trochę porobić coś innego, wstąp do parku trampolin. Oprócz standardowych trampolin znajdziesz tam olbrzymie baseny z gąbkami, ścieżki akrobatyczne, trampoliny z koszami do ćwiczenia wsadów, areny do grania w zbijaka i wiele innych atrakcji w zależności od miasta, w którym park się znajduje.

Trening w zawieszeniu

A dokładniej jest to trening z użyciem taśm TRX. Są to specjalne taśmy z uchwytami i regulowaną długością. Taśmy są dostępne na większości siłowni, możesz także zapisać się na grupowe zajęcia z trenerem, który wyjaśni Ci sposób ich działania i nauczy kilku ćwiczeń. W czasie takiego treningu jako obciążenie wykorzystuje się ciężar ciała lub jego część. Warto spróbować, bo to naprawdę świetny wysiłek. Można go wykorzystać do ujędrniania ciała, wzmacniania mięśni lub odchudzania – wszystko zależy od tego, jak zostanie ułożony trening. A co najważniejsze – ćwiczysz we własnym tempie.

Fitness na trampolinach

Na tych zajęciach będziesz dosłownie skakać z radości! Spalisz bardzo dużo kalorii, a do tego, jeśli dasz z siebie 100%, możesz wejść w stan spalania tkanki tłuszczowej, który będzie się odbywał jeszcze długo po zakończeniu treningu. Ćwiczenia na trampolinach mają też jedną ważną zaletę – trampolina łagodzi przeciążenia działające na stawy w czasie podskoków. Jest to zatem intensywna i bezpieczna forma ćwiczeń. Pamiętaj jednak o zachowaniu zdrowego rozsądku i postępowaniu zgodnie z instrukcjami prowadzącego. Będziesz padnięty, ale satysfakcja i wybuch hormonów szczęścia, który odczujesz, będą niesamowite.

Squash

To chyba najbardziej skomplikowana aktywność. Jednak ruch i skupienie, jakie musisz mieć w trakcie gry w squasha, nie mają porównania nawet z tenisem. Squash polega na odbijaniu piłki o ścianę w wyznaczonym polu ograniczonym liniami. Sport ten jest reklamowany jako najlepsze rozwiązanie na odchudzanie. Jednak jest też świetny, aby poprawić wydolność i wytrzymałość organizmu. W godzinę, według grających, można stracić nawet 1000 kalorii. Lub wylać hektolitry potu. Jednak na początku nie obejdzie się bez trenera…

Trening przy konsoli

No dobrze, czasami można korzystać z dobrodziejstw nowoczesności, na przykład z gier ruchowych na konsoli, takich jak boks, tenis, taniec, zumba. W zabawę przy konsoli da się na pewno wciągnąć także Twoja rodzina. To idealny sposób na spędzenie deszczowego popołudnia.

Aktywność fizyczna wpływa na iloraz inteligencji, poprawia zdrowie i urodę. Zadbaj o solidną dawkę ruchu szczególnie w sezonie jesienno-zimowym!

Autor: Magdalena Kaczanowicz
Zdjęcie użyte na mocy licencji Ingam Image

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji ?
Zrobisz to wypełniając poniższy formularz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *