cogito

Pracownik hotelu

Osoby z wykształceniem hotelarskim mogą prowadzić hotele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, firmy zajmujące się organizacją szkoleń i wyjazdów integracyjnych.

Co możesz zrobić już dziś, jeśli w przyszłości chcesz pracować w hotelu?

Zadbaj o naukę języków obcych (to ważne w takiej pracy), obsługi komputera, geografii i biologii oraz matematyki, a także zdrowie  i schludny wygląd.

Co po gimnazjum?

Po gimnazjum możesz wybrać liceum ogólnokształcące (klasa o dowolnym profilu, ale z rozszerzeniem z języków obcych) lub technikum hotelarskie czy gastronomiczne, a potem np. studia, takie jak hotelarstwo i gastronomia (choć niekoniecznie).

Co po maturze?

Recepcjonista często, choć nie zawsze, kończy studia hotelarskie (np. hotelarstwo, gastronomia i hotelarstwo). Osoby zarządzające hotelem na ogół kończą takie studia (studia licencjackie trwają 3 lata, magisterskie – 5, można studiować na uczelniach prywatnych i publicznych, są też studia podyplomowe).

Co mogą robić osoby z wykształceniem hotelarskim?

Mogą prowadzić hotele, pensjonaty, ośrodki wypoczynkowe, firmy zajmujące się organizacją szkoleń i wyjazdów integracyjnych, firmy organizujące kongresy i konferencje. Mogą także zajmować się sektorem hotelowym i restauracyjnym na statkach, pracować w firmach zajmujących się rozwojem sieci hotelowych i pozyskiwaniem nowych miejsc pod ich budowę. Zakładają własne hotele i pensjonaty, pełnią funkcję kierowników i menedżerów hotelu, specjalisty ds. organizacji szkoleń i wyjazdów integracyjnych, kongresów i konferencji, pracują jako konsjerż w hotelu itp. Niektóre uczelnie proponują dodatkowo możliwość zdobycia w czasie studiów uprawnień opiekuna kolonijnego czy animatora czasu wolnego, pilota wycieczek itp.

Jakie cechy powinien mieć pracownik hotelu?

W pracy w hotelu ważne są Twoje predyspozycje osobowościowe (osoba kulturalna, uprzejma, uśmiechnięta, lubiąca pomagać innym, otwarta i bezpośrednia, ale też – kiedy trzeba – zdecydowana i dyskretna). Warto też być opanowanym i mieć dobry refleks, umieć reagować w sytuacjach zagrożenia oraz umieć sprzedawać produkty. Liczy się też dyspozycyjność, elastyczność (np. dostosowanie się do grafiku innych pracowników czy potrzeb gości) i umiejętność pracy w grupie oraz schludny wygląd (w recepcji nie powinna pracować osoba z zaniedbanymi włosami, cerą  i paznokciami, ale też monstrualną nadwagą i zaniedbanym strojem).

Autor: Dorota Nosowska
Zdjęcie użyte na mocy licencji Ingram Image

0 odpowiedzi

Zostaw odpowiedź

Chcesz przyłączyć się do dyskusji ?
Zrobisz to wypełniając poniższy formularz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *